Χειροπρακτική και Αθλητισμός

Όταν ένας δρομέας παθαίνει ξαφνικά ένα τράβηγμα του γαστροκνημίου στη μέση της διαδρομής ή όταν ένας ποδοσφαιριστής παθαίνει ένα τράβηγμα στον δικέφαλο μηριαίο στην προσπάθεια να κλοτσήσει την μπάλα - κάτι που έχει κάνει χιλιάδες φορές - μπορεί να μη φταίει το τρέξιμο ή η κλωτσιά, αλλά ένα κρυφό πρόβλημα που έκανε την εμφάνισή του με αυτόν τον τρόπο.

Θα μπορούσε να φταίει μια σπονδυλική μηχανική δυσλειτουργία, που είχε μείνει αδιόρθωτη, ή η κακή χρήση του σώματος, σε κάθε περίπτωση όμως μια τέτοια κάκωση μπορεί να σηματοδοτήσει το τέλος μιας αθλητικής καριέρας.

Αθλητικές κακώσεις

Ανεξάρτητα αν είστε ένας ενθουσιώδης ερασιτέχνης αθλητής ή ένας κορυφαίος επαγγελματίας αθλητής, το σώμα σας κινδυνεύει από ίδιου είδους κακώσεις. Επαναλαμβανόμενες καταπονήσεις μπορεί να έχουν σαν αποτέλεσμα την μείωση της απόδοσης του μυοσκελετικού συστήματος, με περιορισμό της κινητικότητας των αρθρώσεων, ελάττωση της ελαστικότητας μυών και τενόντων και επιβάρυνση συνδέσμων και νεύρων. Υπάρχει περίπτωση να αγνοήσατε κάποια σημάδια κούρασης ή τον πόνο και να επιμείνατε στην αθλητική σας δραστηριότητα χωρίς θεραπεία, με αποτέλεσμα να δημιουργήσατε μια χρόνια κάκωση. Δεν είναι σπάνιο οι Χειροπράκτες να χρειαστεί να βοηθήσουν άτομα με:

  • Θλάσεις δικέφαλων και γαστροκνημίων
  • Κακώσεις του αχίλλειου τένοντα
  • Τραβήγματα προσαγωγών
  • Κακώσεις του αυχένα και της μέσης
  • Ισχιαλγία (που μπορεί λανθασμένα να θεωρηθεί τράβηγμα δικέφαλου)
  • Κακώσεις ώμου (θλάση στροφικού πετάλου)
  • Επικονδυλίτιδα
  • Διάφορες τενοντίτιδες

Τέτοιες κακώσεις μπορεί να συμβούν επανειλημμένα, χαλώντας έτσι πολλά υποσχόμενες αθλητικές καριέρες και ξεφουσκώνοντας τον ενθουσιασμό των ερασιτεχνικά ασκούμενων.

Η αθλητική επίδοση

Οι κακώσεις δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα επαγγελματιών και ερασιτεχνών. Πολλοί αθλούμενοι διαπιστώνουν ότι φτάνουν σε μια ‘κορυφή’, που από εκεί και πέρα δεν μπορούν αυξήσουν άλλο την απόδοσή τους, ανεξάρτητα από το πόσο καλή προσπάθεια και σκληρή προπόνηση κάνουν. Γι’ αυτό πολλοί κορυφαίοι αθλητές απευθύνονται σε Χειροπράκτες να τους βοηθήσουν να βελτιώσουν την λειτουργική απόδοση του σώματός τους. Υπάρχουν Χειροπράκτες με ειδική εκπαίδευση (ειδικότητα) στον αθλητισμό.

Τα τρία πλεονεκτήματα

Η Χειροπρακτική, εκτός από τον να σας βοηθήσει να ξεπεράσετε γρηγορότερα μια κάκωση, σας βοηθάει να βελτιώσετε την απόδοσή σας, αλλά προσφέρει και πρόληψη από πιθανές υποτροπές.

Αντίθετα με τα παυσίπονα, ο στόχος της Χειροπρακτικής είναι να διορθώσει την αιτία των κακώσεων, όχι τα συμπτώματα που προκαλεί. Στο πλαίσιο της αναζήτησης της αιτίας της κάκωσης ή της μειωμένης απόδοσης, ο Χειροπράκτης θα θελήσει να κάνει μια ολοκληρωμένη εκτίμηση της λειτουργικότητας όλου του σώματος, θα σας ρωτήσει λεπτομέρειες των καθημερινών και αθλητικών δραστηριοτήτων σας, της στάσης σας και γενικά του τρόπου ζωής και συνηθειών σας. Στη συνέχεια θα εφαρμόσει τους διορθωτικούς χειρισμούς, προκειμένου να κινητοποιήσει μπλοκαρισμένες αρθρώσεις και να απελευθερώσει πιεσμένα νεύρα. Η αποτελεσματική αυτή αγωγή είναι σε γενικές γραμμές ανώδυνη, αν και υπάρχει περίπτωση στην αρχή να νιώσετε κάποιες παροδικές ενοχλήσεις στην ερεθισμένη περιοχή. Η αγωγή θα συμπληρωθεί και με συγκεκριμένο πρόγραμμα αποκατάστασης, προκειμένου να δυναμώσουν οι μυς, να βελτιωθεί η ελαστικότητα της περιοχής και να αποτραπούν μελλοντικές υποτροπές.

Η Χειροπρακτική αγωγή στοχεύει στην αποκατάσταση της λειτουργικότητας των αρθρώσεων, των μυών και του νευρικού συστήματος, αλλά μπορεί να αυξήσει τον έλεγχο του σώματος, τον συντονισμό των κινήσεων και την ενδυνάμωση των μυών.

Όπως οι περισσότεροι αθλητές, που έχουν ωφεληθεί από την Χειροπρακτική αγωγή, καλό είναι να επανέρχεστε για τακτικούς περιοδικούς ελέγχους, προκειμένου να διατηρήσετε το σώμα σας στην καλύτερη λειτουργική του κατάσταση. Ανεξάρτητα από την ηλικία σας, την φυσική σας κατάσταση και την κατάσταση της υγείας σας, η Χειροπρακτική μπορεί να βελτιώσει τις αθλητικές σας προοπτικές.

«Πολλές από τις κορυφαίες Ευρωπαϊκές ομάδες διαθέτουν και Χειροπράκτες στο ιατρικό τους τμήμα!»

Πως μπορούν να αποτραπούν οι υποτροπές;

Αυτό είναι συχνά συνάρτηση του είδους του προβλήματος. Πολλές αθλητικές κακώσεις συμβαίνουν λόγω κακής προετοιμασίας. Γι’ αυτό είναι απαραίτητο να προθερμαίνεστε πριν την έναρξη της αθλητικής δραστηριότητας και να κάνετε διατάσεις στο τέλος. Αν έχετε μείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα μακριά από την αθλητική σας δραστηριότητα, το σώμα σας μπορεί να έχει ατονήσει και να έχει χάσει την ελαστικότητά του, αυξάνοντας τις πιθανότητες για κάποια κάκωση. Σε κάθε περίπτωση, ο Χειροπράκτης σας είναι σε θέση να σας συμβουλεύσει ανάλογα.

Μπορεί η Χειροπρακτική να βελτιώσει τις αθλητικές επιδόσεις;

Είναι πολύ πιθανό. Διορθώνοντας τις αιτίες των κακώσεων, βελτιώνοντας την μηχανική συμπεριφορά των αρθρώσεων, μυών και νεύρων, είναι οι λόγοι που πολλοί αθλητές που υποβάλλονται σε Χειροπρακτική βλέπουν τις επιδόσεις τους να μεγιστοποιούνται.

Αν συνεχίσω να γυμνάζομαι, δεν θα περάσει μόνο του;

Δεν είναι καλή ιδέα. Αν το σώμα σας δεν δουλεύει σωστά, κάνοντας περισσότερη άσκηση θα το επιβαρύνετε και θα καθυστερήσετε την επούλωση. Όταν ο Χειροπράκτης διορθώσει τα μηχανικά προβλήματα των αρθρώσεων, μυών και νεύρων σας, η κάκωση θα υποχωρήσει πιο εύκολα και η πιθανότητα να υποτροπιάσει θα είναι μικρότερη.

Πηγή: http://www.chiropractic.gr/